Gasrforum
HomeLandingContactStaffMemberlistSend creditsRegisterLog in

GASR News

GASR Mascot Contest
Jan 8, 2017 #contest

As a community we’ve come to realize that GASRForum does not have an official mascot! If you have an idea for our mascot, please help us out! The deadline to submit a mascot is January 29.

New Years Event
Jan 5, 2017 #event

We are looking into making some collages that feature artwork, pixels, and screenshots from 2016. These collages will be featured on GASR's social media. If you are interested in submitting your favorite works from 2016, please click here. The deadline to submit art is January 15, 2017.

Xmas Charity - Begin Donations
Dec 11, 2016 #event

It's the season of giving and what could be better than giving to those who are most in need? In order to help others celebrate the holidays we'd like for all of GASR to come together and help donate money to those who are less fortunate and to help put a smile on a child's face this year! Click here to donate. The deadline to donate is December 20.

Winter Scavenger Hunt
Dec 5, 2016 #event

Our winter scavenger is out! Click here to join the hunt. This event runs from Dec 6-20.

Artist of the Moment

SAFFIRE

Visit my shop View my bio

Hi everyone! I'm currently in my last year of university, graduating in May next year! I love art and I've tried my hand at various things such as drawing anime/chibis/doodles but it seems like I'm better at doing pixel art, so I've stuck with that since. I'm self-taught, so I'm still experimenting around with different styles. I've been running an active shop for over a year with a few hiatuses in between. I love GASR as it has a great community where I can interact with fellow artists and art lovers :) I've made many friends here over the years and I hope that continues for a long time to come!

Online Staff

Staff Status Updates

STATUS
STATUS
STATUS
STATUS
STATUS
STATUS
STATUS
STATUS
STATUS
STATUS
STATUS
STATUS
STATUS






Statistics

We have 25428 registered users
The newest registered user is MusicLoveLife

Our users have posted a total of 1536078 messages in 29652 subjects

GASR Time


Go to page : Previous  1, 2
Sat 6 Jun 2015 - 2:12

TBH what Concorvo said. Lol.
Plus:
A lot of people say HP is shitty for some reason...Sometimes I think they say it because it sounds cool [lol]? I personally, have been doing well on my HP and I play Tera, Smite, League, Dota 2 and LOTR online...and it runs just fine. The graphics are still beaut. I have an HP pavilion 15 with Intel core i5, the aqua blue one that I upgraded to windows 8.1 via USB.. it works pretty well. I can use Sai, Photoshop and GIMP and it all runs swimmingly.. for me. I just pixel on GIMP so it's mostly for the gaming where it gets the most work out, I have almost a terabyte of space [908GB] on my computer alone then I still have my external hard drive which is a terabyte that I got on Newegg. I think it's definitely more important to look more at the specs of the computer itself since even within a brand each computer has slightly different specs. You have Toshiba, HP, Proline, Dell, Acer and Asus computers that all have the processing capacities and hard drive capabilities you'll need..Lol Plenty of options. At least on a windows you can run your games and other programs..so flexibility is always nice. I would pick getting mac specs without paying mac prices any day.

I don't remember when we got this laptop to be honest. I just know cost wise it was under 700, closer to 600 really. It's definitely not new anymore, it's at least a few years old. It first belonged to my brother but now it's mine. I like windows 8 lol when you figure out how to navigate it it is kind of convenient. ASUS is a little pricy, but they make beautiful machines. My first laptop in high school was an ASUS. I have a few friends who have Lenovo laptops for portable gaming and they are pretty nice, fast little machines. I'd get one, mainly the Y510 or Y40-80 like my friends. Whatever you pick, I agree with Concorvo, get an external hard drive! On the cheaper end maybe
You can get what you need for under a thousand dollars with enough searching. Under and around 800 with Asus, HP and lenovo if I remember correctly. So specs first then pick a brand lol

Except Alienware...so pricy though...so very pricy..lol and that's only because of it's purpose in general. It's just built to be hardcore aka gaming so brand pick all the way! XD


Last edited by Tiffany on Sat 6 Jun 2015 - 15:41; edited 1 time in total
Sat 6 Jun 2015 - 10:30
@Diffendoofer wrote:


+ fora - yeah hps arent bad my old laptop was hp but literally everyone i know told me its shitty
my hp laptop lasted me a LONG time LOL but i also feel like maybe the older hps are the better ones and the newer generations are the shitty ones? idk cause when i first bought my hp like 4 years ago it was the hype


If you get an older HP, it will last a long ass time, trust me. The newer ones are a bit shitty, but tolerable.
Sun 7 Jun 2015 - 12:19
@tiffany - yeahh im deciding between the asus and lenovo model that kia (pure) offered
i have an external hard drive so i'll be backing everything probably every month once i get the new laptop
and not just on the external hard drive i'll probs back it up on a cloud too online OTL

and yeah alienware is like.. for gamers definitely LOL
but this youtuber i know uses the lenovo y50 and i know its not his main thing since he has a pc but he said it works pretty well and a good balance between game and work
i just dont want my dad to spend so much money i feel so bad cause he already has to pay for so much already LOL

but yeah i just dont like asus cause i think the xn555 whatever model is a touch screeen and my roommate has that and im sure theres a way to turn that off but i really dislike laptops that are so frikken skinny and that asus look like its thin as fuck and kahsdkajhd
idk why im so iffy about this i should just grab it BUT GOD
Sun 7 Jun 2015 - 23:41
Personally I would go with the Lenovo!! :D between pricing and spec needs it's pretty much in the middle ground usually.  
Thu 11 Jun 2015 - 12:33
Uh I'd go for the windows because gaming (like Sims) is easier by far and if I remember correctly, my friend who owns a mac says SAI doesn't work on macs anyway- or it hardly works. Something like that.

Also I personally don't think Acer or HP are that shit seeing as I've had both (currently on Acer) but I've had other a couple of the brands which are pretty good too??
Acer is probably my best so far LOL but either way I literally say just go for Windows
Never had a mac but I've used one before temporarily and nope- not as good.

eue



edit: I just read the recent posts OTL
but yeah lenovo/older hp/acer for me
only problem with my acer is that the sound isn't as loud as my old hp (which lasted 4 years)
but I doubt sound affects your drawing and if you use earphones or something it's fine

I know you arent considering it but either way, hp pavilion g6 was shit to game on for me so yep but other than that it was a decent laptop?
Fri 12 Jun 2015 - 2:28
yeah ive decided on the lenovo! they have this great deal online which is kinda iffy but whatever yolo i suppose haha

thanks a lot for all the comments and replies guys! really helped a LOT. and i really mean a lot.
thanksss xoxo
Today at 4:32
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2